vrijdag 2 maart 2012

Wonderlijk Jordanië

Onze reis naar Jordanië dateert ondertussen al van november 2011, maar het land is zo'n aanrader dat het hier echt niet mag ontbreken. Wist je zelfs dat Jordanië opgenomen is in de Lonely Planet's Top 10 reisbestemmingen voor 2012? En gelijk hebben ze!

Een land als Jordanië klinkt misschien wat exotisch en roept wat vragen op bij het hoe of wat, maar ik kan je echt een gigantische tip meegeven om het land als bestemming wat eenvoudiger te maken!
En neen, het is daar niet gevaarlijk.

Was het luiheid of het feit dat we niet goed wisten wat te verwachten of hoe het te organiseren, één van deze zaken heeft er alleszins voor gezorgd dat we kozen voor een Fly & Drive formule van Thomas Cook.

Ik heb weinig ervaring met georganiseerde touroperatorreizen en kom er ook eerlijk voor uit dat ik me daar niet zo goed bij voel. Met z'n allen in een bus voor georganiseerde uitstappen, horror!
Toch bleek de Fly & Drive formule ons behoorlijk wat vrijheid te geven. Bij aankomst kregen we een autosleutel, een landkaart en een hoop hotelvouchers in onze handen geduwd en verder trekt ge uwen hoebel. Avontuur!

En alzo sjeesden wij het Jordaanse land door. Ziehier een kleine roadmap:

(klik voor groter)
Aqaba - Amman - Jerash - Mount Nebo - Dode Zee - Petra - Wadi Rum - Aqaba

Jordanië is echt gewoon top. Op dag 2 zat ik al op een kameel van echte bedoeïen langs de kant van de weg en één van de laatste avonden in een bedoeïenentent was onvergetelijk!

Als je nog op zoek bent naar een vakantiebestemming in 2012: This is it! Haal die reisboek maar al in huis, of hou WonderWeg in het oog voor de highlights van het land!

3 opmerkingen :

  1. Ik heb vorige week Jordanië toegevoegd aan mijn lijstje 'landen/plaatsen die ik moet zien'. Maar ik vermoed dat het er dit jaar nog niet zal inzitten, het wordt vermoedelijk terug Afrika :-)

    Ik vind je idee van een reisblog super, een hele mooi naam trouwens. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je inderdaad proberen! Zelfs als het niet voor dit jaar is. En Afrika lijkt me toch ook niet slecht? Al ben ik daar zelf nog niet helemaal fan van.

      Verwijderen
  2. Klinkt heel interessant.
    Zal ik ook eens op ons to do lijstje zetten.
    En gevaarlijk daar heb ik geen schrik van. Zijn ooit met de rugzak door Iran en Irak getrokken, dus Jordanie zal sowiso goed meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen