donderdag 10 mei 2012

3 tips om je reisinhoud klein te houden

Net zoals met mijn geeky travel gewoontes, is er een verschil tussen mijn koffer wanneer ik reis voor mijn werk of wanneer ik echt op vakantie ga: mijn vakantie reiskoffer is namelijk altijd te klein. Ik kan me voorstellen dat jullie daar ook wel eens met de rits van jullie tas worstelen.

Dus: Ik ga op reis en ik neem mee... 3 tips om je reisinhoud toch klein te houden:

Outfits.
Prioriteit op reis is voor mij gemak. 
3 t-shirten (of tops afhankelijk van de bestemming), 3 broeken (waarvan slechts 1 jeans die ik aandoe tijdens de heenreis om plaats te besparen), 2 truien en 2 of 3 paar schoenen. Klaar! 
Dat zijn makkelijk 9 verschillende outfits, had je daar al eens bij stil gestaan?

De enige die weet dat je soms dezelfde outfit draagt, ben jijzelf en heel misschien je opmerkzaam lief. Verder zal er geen haan naar kraaien.Op de foto’s achteraf zal het zelfs gewoon lijken alsof je veel activiteiten op 1 dag hebt gedaan.

Pack-it!
Als er 1 ding fantastisch kan helpen om je kledij klein te maken, dan zijn het de Pack-it systemen van Eagle Creek. Werkelijk een geweldige investering. Ze maken je kledij niet alleen compact, ze houden zelfs je kleren grotendeels kreukvrij en stapelen makkelijk. Je hebt ze bovendien in alle maten en volumes en zijn superstevig.

Flacons.
Bij de Hema kan je voor nog geen 4 euro een set van 4 lege reisflesjes kopen. Of heb je die grote bus shampoo echt nodig op reis?

En voor de rest, draag je grootste, zwaarste en dikste items gewoon tijdens je heen/terugreis. Je bespaart er echt een heleboel plaats mee in je reiskoffer en op het vliegtuig is het toch vaak koud.

Nog een nuttige inpaktip? Shoot!

2 opmerkingen :

  1. Ja, ééntje die ik zelf pas ontdekt heb. Als je handdoeken moet meenemen (bvb. in mijn geval met de kampeertrip), dan ben je al gauw veel plaats kwijt. Nu heb ik handdoeken gekocht die 1) heel dun zijn en 2) water snel opnemen. Het heeft iets te maken met het gebruik van microvezels. Ik heb ze gekocht bij Decathlon, de kleinste soort (wat dus al een grote badhanddoek is) kostte ong. 8 euro. Kortom: weinig plaats, groot gebruikscomfort, weinig geld.

    BeantwoordenVerwijderen