dinsdag 23 april 2013

De wereld in een tapasbord (of een sushiboot)

Hoe graag we dat ook zouden willen, er kan helaas niet altijd gereisd worden, maar dat wil niet zeggen dat je geen streepje buitenland naar het binnenland kan halen.
Je zou natuurlijk een camion zeezand in je tuin kunnen laten droppen of Machu Picchu nabouwen op je terras, maar er zijn toch wel eenvoudigere manieren te bedenken.
Lekker buitenlands eten bijvoorbeeld. 
Tapas, Thais, sushi, tajine, een mens heeft soms niet veel nodig om zich op een buitenlands terras in de zon te wanen.

Voor een "vakantiegevoel op restaurant" is één van mijn absolute toppers La Boya in Mechelen. 
Door de verhuis naar het Hageland lukt het niet meer zo vaak om naar Mechelen te gaan, maar toch vind je mij nog minstens 3 keer per jaar terug in dit Marokkaans restaurant. 
Na al die jaren ben ik daar al een echte habitué die elke keer opnieuw hetzelfde besteld. Niet omdat de keuze niet gevarieerd genoeg is, maar wel omdat hun tapas zo ongelooflijk lekker zijn, dat ik iedere keer opnieuw vind dat het zonde zou zijn om ze niet te nemen.


Gebakken patatjes met look 
Frisse komkommersla met tomaat en ui
Gebakken aubergine
Kip met honing
Gefrituurde calamares
Bastilla
Gehaktspiesjes met tomatensaus
Mangosla (als afsluitertje)

Stuk voor stuk heerlijk en kiezen is altijd onmogelijk. Al bestaat mijn vaste setje toch meestal uit nr. 1,2,4,8 en een variabele toevoeging naargelang de goesting van het moment.

Ahja, had ik al gezegd dat ik er deze week weer ga eten en daar ongelooflijk naar uitkijk?
Vakantie op mijn bord na een drukke werkdag, wat wil een mens eigenlijk nog meer?

Ook zo'n vakantiegevoel in een bepaald restaurant? 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten